Voorwaarden

Algemene voorwaarden Ome Piet Verhuur
Versie 21 juni 2023

Fijn dat je de tijd neemt om onze algemene voorwaarden te lezen. Dit zijn de zogeheten basisregels bij het aangaan van een overeenkomst met Ome Piet Verhuur. Geen verborgen ‘kleine lettertjes’ in onze spelregels, maar duidelijke en klip en klare afspraken die we met elkaar maken. Dan weten we allebei waar we aan toe zijn. Wel zo prettig! Heb je toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op.

Wie zijn wij

Wij zijn Ome Piet Verhuur. Sinds 2004 is Ome Piet Verhuur uit Alkmaar niet meer weg te denken bij de organisatie van themafeesten. Met een uitgebreid assortiment aan decors, rekwisieten en overige materialen verzorgen wij de aankleding van themafeesten en bedrijfsevenementen.

Ons adres is:

Ome Piet Verhuur BV – Lorentzstraat 8 – 1821 BR Alkmaar

En dan nog een paar belangrijke nummers:

Telefoon             : 072 – 564 04 08

KvK-nummer    : 51302594

BTW nummer   : NL8232.09003.B01

IBAN                    : NL08 TRIO 0198 3811 90

#1. Algemeen

Deze voorwaarden zijn van toepassing op het aanbod van Ome Piet Verhuur, onze huurovereenkomst en op alle andere uitvoeringswerkzaamheden die Ome Piet Verhuur voor jou verricht.

Het kan natuurlijk voorkomen dat we samen andere afspraken maken. Deze afspraken zetten we altijd zwart op wit op papier en deze afspraken zijn alleen geldig als ze door ons allebei schriftelijk zijn geaccepteerd. Dan weten we allebei waar we aan toe zijn. Jouw algemene- en/of inkoopvoorwaarden zijn niet van toepassing, hier kunnen dus geen rechten aan ontleend worden.

#2. Ons aanbod

  • Ben je geïnteresseerd in materialen van Ome Piet Verhuur, dan ontvang je van ons een digitale offerte met alle gewenste materialen die op de door jouw aangegeven datum beschikbaar zijn. Deze offerte verplicht zowel jou als ons tot niets. De geldigheidsduur van de offerte is 14 dagen.
  • De beschikbaarheid en voorraad van de materialen kan snel veranderen. Zolang we nog geen akkoord van je hebben ontvangen, is de beschikbaarheid van de artikelen dus onder voorbehoud en zolang de voorraad strekt.
  • Ga jij akkoord met onze offerte? Super, dan gaan we voor je aan de slag! De beschikbare materialen staan na akkoord definitief voor jou gereserveerd. Je ontvangt daarvan een bevestiging.
  • Wil je de opdracht uitbreiden? Laat dat ons zo snel mogelijk weten. Dan kijken we of de gewenste materialen nog beschikbaar zijn. De extra kosten hiervoor laten wij jou weten en brengen wij na jouw akkoord in rekening.
  • Besluit je de opdracht na bevestiging en ondertekening van de overeenkomst om welke reden dan ook toch te annuleren? Jammer! We brengen dan wel de annuleringskosten, zoals we die onder punt 5 beschreven hebben, in rekening.

#3. Over de huurprijzen en huurperiode

  • Alle prijzen in de offertes zijn exclusief btw, tenzij anders is vermeld.
  • Heb je ervoor gekozen om de materialen te laten bezorgen en ophalen door Ome Piet Verhuur, dan wordt er een aparte post voor transportkosten in de offerte opgenomen.
  • Heb je gekozen voor een groot decor, dan wordt deze indien afgesproken op- en afgebouwd door Ome Piet Verhuur, zodat deze staat als een huis. Voor de op- en afbouwwerkzaamheden wordt een aparte post opgenomen in de offerte.
  • De huurprijzen die op de website staan zijn voor één gebruiksdag. Voor meerdere dagen maken wij gebruik van een staffel. Je krijgt dan een korting op de dagprijs.
  • In de meeste gevallen worden de materialen 1 dag voor gebruik geleverd en 1 dag na gebruik geretourneerd. Bij gebruik in het weekend worden de materialen in principe op vrijdag geleverd en op maandag weer geretourneerd. In december en andere drukke periodes kunnen wij hiervan afwijken.
  • Worden de materialen later dan afgesproken geretourneerd, dan wordt elke extra dag of een deel daarvan in rekening gebracht.

#4. Over de waarborgsom

Wij kunnen een waarborgsom vragen. Wanneer dit het geval is, staat de hoogte hiervan vermeld in de offerte.

#5. De betaling

  • We sturen jou een digitale factuur met het totaalbedrag, die je binnen 14 dagen voor levering van de materialen moet hebben betaald via overschrijving per bank. Je kunt de factuur ook betalen via de iDeal knop in de digitale factuur. Nog makkelijker!
  • Is de levering van de gehuurde materialen al binnen dan 14 dagen na bestelling? Dan ontvangen wij jouw betaling graag per ommegaande.
  • Het kan zijn dat we andere betalingsafspraken hebben gemaakt. Bijvoorbeeld op de dag van levering. Je betaalt dan direct via ons mobiele pinautomaat bij het ophalen van de materialen of wanneer we de materialen op het afgesproken adres komen afleveren. Bij pinbetaling ontvang je de factuur nadat alles weer retour is bij ons.
  • Nadat we alle materialen weer retour hebben ontvangen, maken we de eindfactuur op voor de artikelen die (nog) niet in in rekening waren gebracht en voor de eventuele schade, gebreken en manco’s aan de gehuurde materialen. Deze factuur moet binnen 14 dagen betaald zijn.
  • Bij niet tijdige betaling hebben wij het recht de levering op te schorten. De betalingsverplichting blijft staan.
  • Wanneer je niet op tijd betaald, sturen wij je minimaal één herinnering. Betaal je dan nog steeds niet dan ben je in verzuim. Wij brengen dan de wettelijke rente in rekening en/of alle incassokosten. De buitengerechtelijke kosten zijn 15% van het openstaande bedrag met een minimum van € 100.

#6. Wat gebeurt er bij annulering van de overeenkomst?

Wat jammer dat de opdracht geannuleerd wordt. Als een overeengekomen opdracht afgezegd wordt door jou als huurder, dan zullen wij annuleringskosten in rekening brengen. Hoeveel? Dat lees je hieronder.

  • Je betaalt 25% van het totaalbedrag, als de overeenkomst 60 dagen of langer voor de overeengekomen huurperiode wordt geannuleerd.
  • Je betaalt 50% van het totaalbedrag, als de overeenkomst 30 tot 60 dagen voor de overeengekomen huurperiode wordt geannuleerd.
  • Je betaalt 75% van het totaalbedrag, als de overeenkomst 29 dagen tot 7 dagen voor de overeengekomen huurperiode wordt geannuleerd.
  • Je betaalt 100% van het totaalbedrag, als de overeenkomst 6 dagen of minder voor de overeengekomen huurperiode wordt geannuleerd.

Hebben wij met elkaar een overeenkomst gemaakt en besluit je de opdracht te annuleren, dan moet het verschuldigde bedrag binnen een termijn van 5 dagen na annulering worden betaald.

#7. Over transport

  • Kies je ervoor om de gehuurde materialen bij ons op te halen en dit met eigen transport te vervoeren? Dan is dit geheel voor rekening en risico voor jou als huurder. Het is jouw verantwoordelijkheid om de gehuurde materialen goed en veilig te verpakken, te transporteren en te laden/lossen.
  • In juni, december en andere drukke periodes is het niet mogelijk om zelf de materialen bij ons op te halen.
  • Kies je ervoor om het transport van de gehuurde materialen door ons te laten verzorgen, dan brengen wij hiervoor transportkosten in rekening. Het risico is op het moment van transport nog voor ons.
  • Alle gehuurde materialen leveren we netjes op de afgesproken locatie af. We leveren de gehuurde materialen standaard af op de begane grond tot aan de voordeur, mits deze goed bereikbaar is met transportkarren. Leveringen en afhalen gebeuren enkel op gelijkvloers en zonder trappen, opstapjes, hoge drempels, bordes etc. De buitenruimte waar we leveren dient vlak bestraat danwel goed verhard te zijn. Oftewel geen ondergrond van gras, grind of zand.
  • De transportkosten vind je terug in de offerte en de bevestigingsmail.
  • Vindt het evenement toch op een hogere verdieping plaats? En is er een lift aanwezig die ruim genoeg is voor het grootste onderdeel van de gehuurde materialen? Dan kunnen we de materialen gewoon leveren. We berekenen hier een meerprijs voor die je terugvindt in de offerte. Van tevoren willen we de afmeting van de lift graag weten. Blijkt dat de materialen toch niet in de lift passen? Bereid je dan voor op een goede work-out;-) We leveren de materialen dan af op de begane grond en brengen deze niet via de trap naar boven. Dat laten we aan jou over.
  • Het bezorgen en op- en afbouwen en ophalen van de gehuurde materialen doen we tijdens reguliere werktijden. Dit houdt in van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 17:00 uur. Buiten deze tijden kan ook, maar daar berekenen we een toeslag voor. Deze toeslag vind je in de offerte.
  • Wat verwachten wij verder:
    • Zorg dat er voldoende parkeerruimte voor de deur vrij is op de afgesproken locatie voor het laden en lossen.
    • En dat jij, of iemand anders die je gevraagd hebt, op de afgesproken dag en tijd aanwezig bent/is voor het in ontvangst nemen van de materialen.
  • Ben jij, of is degene die je hiervoor gevraagd hebt, niet of niet op tijd aanwezig op de afgesproken locatie, dan hebben wij het recht om de gehuurde materialen weer mee terug te nemen. Dat zou zonde van zijn van onze tijd en jouw portemonnee.

#8. Waar moet je rekening mee houden bij opbouw en demontage?

  • De opbouw en demontage van de gehuurde materialen laten we aan jou over. Je krijgt van ons een korte uitleg hoe je de materialen het beste kan opbouwen.
  • Heb je een groot decor gehuurd? De opbouw van een groot decor is best een behoorlijke klus als dit niet je dagelijkse bezigheid is. Onze grote decors worden indien afgesproken eigenhandig door onze monteur opgebouwd en gedemonteerd. De kosten voor op- en afbouw zijn voor rekening voor jou als huurder.

#9. Wat zijn de verplichtingen van de huurder?

 

  • Vanaf het moment dat de gehuurde materialen opgehaald of afgeleverd en/of opgebouwd zijn, ben jij als huurder gedurende de gehele verhuurperiode verantwoordelijkheid voor de materialen. De materialen zijn voor rekening en risico van de huurder, voor jou dus.
  • Neem jij de gehuurde materialen in ontvangst, check dan altijd goed of je schade, gebreken of manco’s ziet. Zo ja, meld dit direct aan ons om discussie achteraf te voorkomen. Controleer je het niet, dan gaan wij ervan uit dat we alle gehuurde materialen die in de overeenkomst staan, in de juiste aantallen en in goede en onbeschadigde staat aan je hebben geleverd.
  • Jij bent ervoor verantwoordelijk en draagt zorg dat alle gehuurde materialen gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn.
  • Je mag de gehuurde materialen niet doorverhuren, uitlenen of ter beschikking stellen aan iemand anders.
  • Alle gehuurde materialen moeten schoon en droog weer geretourneerd worden in de meegegeven verpakking. Doe je dit niet, dan hebben wij het recht om jou een bedrag van minimaal € 45,00 voor de reinigingskosten in rekening te brengen.
  • Dat wat je huurt, willen wij in dezelfde staat en hoeveelheden weer terugkrijgen. Je mag dus niet zelf wijzigingen of veranderingen aanbrengen in dat wat je gehuurd en geleverd hebt gekregen.

#10. Legitimatie bij de hand?

Bij het ophalen van de materialen of afleveren van de materialen vragen wij de huurder of degene jij als huurder hiervoor bevoegd hebt, zich te legitimeren met een geldig legitimatiebewijs.

#11. Levering van de materialen

  • Alle gehuurde materialen leveren we netjes af op de begane grond tot aan de voordeur, mits deze goed bereikbaar is via een bestrate danwel gelijkvloerse ondergrond. Dus zonder trappen, opstapjes, hoge drempels, bordes etc. De buitenruimte waar we leveren moet goed verhard te zijn. Oftewel geen ondergrond van gras, grind of zand. Is de locatie niet makkelijk bereikbaar en/of verder dan 15 meter dan de laad- en losplek, dan zal de chauffeur de materialen naast de auto lossen.
  • Onze ervaren chauffeurs hebben zoveel handigheid in het laden en lossen van de materialen, dat deze klus in een mum van tijd geklaard is. Duurt het laden en lossen van de materialen langer dan 30 minuten en is deze vertraging aantoonbaar te wijten aan de hurende partij, dan brengen we hiervoor extra kosten bij de huurder in de rekening.
  • Na ontvangst van de materialen vragen we ‘een krabbel’ van de huurder op de (digitale) leverbon. Ben jij als huurder niet persoonlijk aanwezig tijdens het afleveren van de materialen? Dan is de medewerker van Ome Piet Verhuur gerechtigd om de leverbon voor ontvangst te ondertekenen. De ondertekende digitale leverbon sturen we direct na ondertekening via de mail naar de huurder toe.
  • Soms komt het voor dat de materialen in een andere staat worden geretourneerd, dan dat we ze afgeleverd hebben. Om mogelijke discussie achteraf te voorkomen, maakt de chauffeur van Ome Piet Verhuur direct na levering foto’s van de afgeleverde materialen en hoe deze door ons zijn achtergelaten.
  • Vice versa verwachten we dat ook van de huurder. Als huurder heb je de plicht de ontvangen materialen direct na ontvangst te controleren en zichtbare gebreken onmiddellijk, in ieder geval voor aanvang van het evenement, te melden. Ontdek je na aflevering nog gebreken die niet zichtbaar waren ten tijde van de levering en redelijkerwijs wel opgemerkt hadden moet worden, meld dit dan onmiddellijk bij Ome Piet Verhuur. Check dit dus goed. Want kom je deze verplichting niet na, dan stellen we jou als huurder aansprakelijk en brengen we de eventuele kosten voor gebreken en schade bij de huurder in rekening).

#12. Waar is de huurder aansprakelijk voor?

Wij verwachten dat de huurder net zo netjes met de materialen omgaat als we zelf doen. Toch kan het gebeuren dat er schade ontstaat aan de gehuurde materialen.

  • Vanaf het moment dat de gehuurde materialen opgehaald of afgeleverd en/of opgebouwd zijn, ben jij als huurder gedurende de gehele verhuurperiode aansprakelijk voor alle schade aan de materialen en de eventuele verpakkings- en transportmiddelen zoals rolcontainers, pallets enzovoorts. Daaronder valt schade door verlies, diefstal, beschadiging, breuk, vervuiling en/of materialen die totaal verloren zijn gegaan. Wij brengen naast de huurprijs van een beschadigd product dan ook een vervangingsprijs in rekening.
  • Is er sprake van verlies, diefstal, beschadiging, breuk of vervuiling van de gehuurde materialen? Breng ons dan onmiddellijk op de hoogte.
  • Is het iets té bont geworden op jouw evenement en zijn de gehuurde materialen flink beschadigd of vervuild? In dit geval ben jij als huurder aansprakelijk voor de reparatie- en/of reinigingskosten die wij maken.
  • Worden de door jouw gehuurde materialen in zo’n slechte staat geretourneerd, waardoor wij de materialen niet meer kunnen verhuren? Dan stellen we jou aansprakelijk voor de zogeheten huurderving, oftewel de gemiste huurinkomsten. Daarnaast ben je ook aansprakelijk voor alle schade aan de gehuurde materialen en brengen we de reparatie-, vervangings- en/of reinigingskosten bij je in rekening.
  • Hebben wij met elkaar een overeenkomst afgesproken, dan ben jij als huurder aansprakelijk voor alle vervolgschade. Je kan dus niet de vinger naar iemand anders wijzen, jij bent aansprakelijk.
  • Is er sprake van vervolgschade dat in meer of mindere mate verband houdt met het gebruik van de gehuurde materialen bij Ome Piet verhuur? Jij als huurder vrijwaart ons als verhuurder volledig tegen aanspraken van derden, dat wil zeggen van andere partijen.

#12B. Waar is Ome Piet aansprakelijk voor

  • Ome Piets aansprakelijkheid is beperkt tot het op tijd en volgens onze overeenkomst uitvoeren van onze afspraken. Om dat voor elkaar te krijgen gebruikt Ome Piet de juiste materialen en maakt gebruik van ervaren personeel. Mocht er iets niet of verkeerd zijn geleverd dan zal Ome Piet na schriftelijke melding hiervan dit zo spoedig als mogelijk herstellen, Ome Piet is uitdrukkelijk niet aansprakelijk voor enige gevolgschade en/of vermogensschade aan de kant van de huurder.

#13. Het retourneren van de materialen

  • Zit het evenement erop? Zorg er dan voor dat de gehuurde materialen op de afgesproken retourdatum vanaf 9.00 uur gedemonteerd en al en op dezelfde wijze waarop ze geleverd zijn klaar staan voor transport. De chauffeur haalt de materialen op dezelfde plek op waar de materialen afgeleverd zijn. Ditzelfde geldt ook voor de transportbakken, rolcontainers en pallets.
  • Wanneer wij alles hebben opgebouwd, dan zorgen we ook dat het weer wordt afgebouwd. Het enige wat jij hoeft te doen, is te zorgen dat alles schoon, heel en compleet is. Onze ervaren chauffeurs hebben zoveel handigheid in het laden en lossen van de materialen, dat deze klus in een mum van tijd geklaard is. Duurt het laden en lossen van de materialen langer dan 30 minuten en is deze vertraging aantoonbaar te wijten aan de hurende partij, dan brengen we hiervoor extra kosten bij de huurder in de rekening.
  • De materialen controleren en tellen we als deze terug zijn gekomen in het magazijn. Je mag bij deze eindcontrole aanwezig zijn.

#14. Is er sprake van overmacht?

  • Eerst dit, wat is overmacht eigenlijk? Overmacht is elke omstandigheid, waarop wij geen invloed kunnen uitoefenen en/of een omstandigheid die wij niet hadden kunnen voorzien op het moment van het aangaan van de overeenkomst met jou, waardoor wij onze verplichtingen redelijkerwijze niet kunnen nakomen, zoals bij:
    • niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden
    • stakingen, wegblokkades en/of wegonderbrekingen
    • de gevolgen van brand
    •  extreme weersomstandigheden, windkracht 6 of zwaarder
  • We gaan er natuurlijk niet vanuit dat het gebeurt, maar mocht er toch sprake zijn van overmacht, dan hoeven wij onze verplichting naar jou toe niet na te komen.
  • Mogelijk hebben wij bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan onze verplichtingen voldaan of kunnen we nog gedeeltelijk aan onze verplichtingen voldoen. In dit geval ontvang je van ons een factuur voor de materialen die wel leverbaar zijn of de diensten die we hebben verricht of nog gaan verrichten. Voor de betaling van deze factuur gelden dezelfde voorwaarden als voor de oorspronkelijke factuur.

#15. Welk recht geldt voor deze overeenkomst?

Op alle overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, is het Nederlands recht van toepassing.

#16. Heb je een klacht?

  • Heb je een klacht over onze producten of dienstverlening? Daar balen we van! Bij een klacht vragen we je direct contact met ons op te nemen. We nemen je klacht natuurlijk serieus en proberen dit in goed onderling overleg met je op te lossen.
  • Vind je dat jouw klacht niet goed is afgehandeld? Of lukt het niet om het conflict onderling op te lossen? Dan kunnen we het geschil, dat is ontstaan bij het aangaan van deze overeenkomst, voorleggen aan de bevoegde rechter van de Rechtbank Noord-Holland.

Vragen?

Heb je vragen naar aanleiding van deze algemene voorwaarden? Neem gerust contact op met Ome Piet Verhuur. Je kan op verschillende manieren contact met ons opnemen:

Via de e-mail: klantenservice@omepietverhuur.nl

Via de telefoon: 072 – 5640408

Via de ouderwetse post: Ome Piet Verhuur – Lorentzstraat 8 – 1821 BR Alkmaar